Köpvillkor

Köp
När du har lagt din beställning träffas avtal om köp mellan dig och Hemgallerian AB. En bekräftelse för din beställning skickas till den e-postadress som du har angivit vid beställningen. Kontakta kundtjänst snarast om du inte skulle få din orderbekräftelse så skickar vi en ny så du kan kontrollera att allt är rätt. Kontrollera noga din orderbekräftelse, skulle något vara felaktigt, kontakta kundtjänst omgående så att felet kan rättas till. Om felaktigt pris och/eller leveranstid eller andra omständigheter skulle finnas förbehåller sig Hemgallerian AB rätten att ändra detta i efterhand. Skulle detta ske, kontaktar vi dig och informerar dig om detta. Du har då din fulla rätt att antingen ändra eller annullera din beställning.

Priser
Samtliga priser som anges är SEK och inklusive 25% moms.Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel. Vid prisjusteringar på lagd beställning så informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning.

Expeditionsavgift
Varje beställning på Hemgallerian.se debiteras med en expeditionsavgift på 49:- oberoende av antal beställda varor. Expeditionsavgiften täcker kostnader för hantering och emballage. Den aktuella expeditionsavgiften finns angiven på Hemgallerian.se i kassan under rubriken Expeditionsavgift. Expedistionsavgiften återbetalas ej vid en eventuell retur av vara.

Frakt
Efter det att beställning är gjord skickas inom ett par dagar ett leveransbesked som anger när varorna beräknas att skickas från lagret. Observera att beräknad leveranstidpunkt som anges är ett preliminärt avsändningsdatum. Du som kund kommer att bli aviserad av transportföretaget innan leverans och du får då närmare information om leveransdag och tid. Våra hemleveranser sker under dagtid om inget annat anges. Vi samarbetar med samtliga större speditörer och fraktbolag där vi tillsammans ser till att varorna kommer hem till dig. Vid vissa leveranser måste giltig legitimation uppvisas för den person som frakten är registrerad på.

För alla större leveranser gäller transport fram till tomtgräns på körbar väg om inget annat anges. Om du bor i ett lägenhetshus levereras varorna till porten. Inbärning ingår ej. Mindre leveranser skickas till utlämningsställe.

Vid mottagande av varorna ska de inspekteras noggrant innan leveransen kvitteras. Om det finns synliga skador på emballage eller på varan skall detta noteras på fraktsedeln innan du kvitterar den. Fraktbolaget ställer ej av gods utan kvittens av kund eller för kundens räkning ansvarig mottagare. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen utförs.

Kostnaden för frakt eller hemleverans finns specificerad på din orderbekräftelse. Vissa undantag där fraktkostnaden avtalas i efterhand finns, se avsnitt nedan gällande "Leverans till öar".

Leverans till öar
Vid leverans till öar som saknar broförbindelse avtalas leverans särskilt för pris, leveranstid och leveranssätt. Vid önskemål om leverans till skärgårdsö levererar vi enligt den kostnad som finns på orderbekräftelsen till en fast adress på fastlandet. Kund får där se till att leveransen blir mottagen och sedan själv ombesörja vidare transport till ö. Var god och uppge om ni önskar direktleverans till ö redan vid er beställning då vissa varor behöver emballeras på ett visst sätt.Till Gotland sker ordinarie biltransport enligt de fraktvillkor som gäller för produkten.

Ändring av leveransadress
När varan har lämnat lagret går det inte att ändra leveransadressen. Därför är det extra viktigt att innan order genomförs och godkänns, se till att leveransadressen är helt korrekt.

Våra leveranssätt

Hemleverans
Produkterna levereras under dagtid fram till porten om du bor i lägenhetshus eller fram till tomtgräns om du bor i villa. Du blir aviserad av transportföretaget innan leverans på det aviseringsnummer du anger vid köpet. Transportföretaget lämnar normalt en ungefärlig leveranstidpunkt på cirka 3 till 4 timmar under för- eller eftermiddagen och det kräver att en mottagare kvitterar godset. Vi kan tyvärr inte påverka transportörens tider och kördagar. I vissa mindre områden i Sverige kan det förekomma att transportören enbart har hemleverans vissa dagar i veckan. Om du ej är anträffbar vid avlastning av din beställning debiteras du för de kostnader som uppstår. Detta gäller även paket som levereras till utlämningsställe och som ej har lösts ut. Du debiteras returkostnad för respektive produktgrupp för outlöst paket som gått i retur.

Leverans till utlämningsställe

Vissa mindre produkter levereras till ett utlämningsställe i närheten av din utvalda leveransadress. Du får ett SMS eller en brevavisering när varan är framme och går att hämta ut hos ombudet. Du kan sedan hämta ut din vara när det passar dig. Dock måste varan hämtas inom normat 14 dagar, mer information får du i och med leveransen till utlämningsstället. Varan kan endast hämtas ut av personen som står som leveransmottagare. Det är legitimationskontroll vid uthämtning av varan. Om du ej hämtar ut paket som levereras till utlämningsställe debiteras du returkostnad för respektive produktgrupp för outlöst paket som gått i retur.

Leveransförseningar
Vid leveransförseningar informeras du om möjligt alltid om dessa. Orsaker till leveransförseningar är till exempel när en leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till Hemgallerian AB. Skulle en leveransförsening mot förmodan uppstå har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.

OBS! Detta gäller ej produkter som ej är lagerförda och som produceras efter kundens beställning. Då måste förseningen vara av betydande art.

Hemgallerian AB kompenserar ej för leveransförseningar. OBS! Boka inte hantverkare innan ni mottagit och kontrollerat varan. Vi ersätter inte för ev. kostnader för hantverkare som uppkommer vid leveransförseningar eller fraktskadat gods.

Transportrisk
Alla skador som kan uppstå under transporten hem till dig står Hemgallerian AB för och ersätter den skadade produkten. Om du vid mottagandet mot förmodan upptäcker att försändelsen är transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget, ber vi dig att genast på plats anmäla detta till fraktbolaget genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras.

Anmäl därefter skadan direkt till vår kundservice så att vi på bästa sätt kan hjälpa dig med reklamationen. Detsamma gäller för eventuella dolda skador som upptäckts på försändelsen. Skadan ska anmälas till oss inom sju (7) arbetsdagar från mottagandet av leveransen. Det är därför viktigt att du emballerar av och inspekterar dina produkter noggrant direkt efter att leveransen har utförts.

Om skada har uppstått så får du inte använda produkten utan du ska omgående kontakta vår kundservice på 010-440 67 00 eller via info@hemgallerian.se. Det är också viktigt att du sparar emballaget så att skadan skall kunna besiktigas vid handläggning av skadeärendet. Beroende på skadans omfattning byts produkten ut eller skickas en reparatör hem till dig för att åtgärda felet.

Hemgallerian AB kompenserar ej för transportskador. Boka inte hantverkare innan ni mottagit och kontrollerat varan.

Felleveranser
Vid mottagande-/uthämtning av beställning skall varorna kontrolleras. Vid felleverans av en-/flera varor skall detta anmälas till kundtjänst inom 7 dagar. Du som kund står för frakt- och returkostnader som uppstår i samband med retur/byte av felaktiga varor då felet anmälts till kundtjänst senare än 7 dagar efter leverans.

Delad order
Vid större beställningar kan det förekomma att ordern delas upp i flera leveranser. Detta sker speciellt då ordern innehåller varor från flera tillverkare. Vid frågor om delad leverans var vänlig och kontakta vår kundservice på 010-440 67 00 eller via info@hemgallerian.se.

Ej mottagen order
Om du ej är anträffbar vid avlastning av din beställning debiteras du för de kostnader som uppstår. Detta gäller även paket som levereras till utlämningsställe och som ej har lösts ut.

Leveranstid
Ett leveransbesked skickas till den vid beställning angivna e-postadressen inom 3 arbetsdagar från det att ni har lagt er beställning. På leveransbeskedet anger vi när varorna beräknas att levereras från vår leverantör. Om ni mot förmodan ej har mottagit ett leveransbesked inom denna tid ber vi er att kontakta vår kundservice på 010-440 67 00 eller via info@hemgallerian.se.

Leveranstiden som anges för varje produkt är den normala leveranstiden men kan variera beroende på åtgång av varan. Leveranstiden kan variera beroende på säsong och val av vara. De produkter som ej är lagerförda måste beställas från fabrik och dessa produkter har oftast en längre leveranstid som i vissa fall ligger på cirka 4 till 6 veckor. I de fall leveranstiden som anges på ditt leveransbesked inte motsvarar dina förväntningar har du givetvis rätt att ändra, alternativt annullera din beställning. Kontakta vår kundservice senast 2 dagar efter du lagt din beställning om du önskar ändra din order.

OBS! En icke lagerförd vara som har börjat produceras enligt er beställning kan inte ändras och går därmed ej att annullera.

Allmänna villkor
Alla försök till bedrägerier polisanmäls och Hemgallerian.se förbehåller sig rätten att häva köpet om detta befaras. Hemgallerian.se reserverar sig för eventuella tryckfel och felprissättningar och vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Hur färgen återges kan bero på inställningar i din dator. Vid eventuella felaktigheter i angivande av pris, tekniska problem, leveranstider eller om andra omständigheter infinner sig så förbehåller sig Hemgallerian rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi alltid kunden och informerar om detta, kunden har då sin fulla rätt att antingen annullera eller ändra sin beställning. Är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att beställa. Fri frakt gäller endast inom Sverige och till adresser på fastlandet. Fraktkostnaden för övriga länder meddelas i efterhand när beställningen är lagd och betalas separat.

Support och tillgänglighet
Vår kundtjänst är öppen vardagar 8-18 och nås på telefonnummer 010-440 67 00 eller via vårt kontaktformulär som du hittar HÄR. Vi svar alltid inom 48 timmar* från att vi fått in din förfrågan. Under helger är vår kundtjänst begränsad men vi hjälper dig givetvis med dina frågor så snart som möjligt.



Betalningar

Kortbetalning
Väljer du att betala med kreditkort betalar du ingen kortavgift. Vid eventuell retur går pengarna för varan tillbaka till ditt kort. Hos oss kan du göra snabba, enkla och säkra betalningar med betalkort som VISA och MasterCard. Vi tycker att det är viktigt att våra kunder känner sig trygga vid köp av oss och samarbetar därför med Dibs som är certifierade av både svenska och utländska banker och kortföretag. DIBS uppfyller PCI-DSS kraven för hantering av konsumentuppgifter. För att göra kortköp så säkert som möjligt skickas informationen via en säker förbindelse och dina kortuppgifter kan inte läsas av utomstående. För mer information vänligen besök DIBS Payment Services.

Faktura 14 dagar - Klarna
Väljer att betala mot faktura samarbetar vi med Klarna. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Fakturan skickas i samband med din leverans och betalningsvillkoren är 14 dagar. Observera att betalningsvillkoren på 14 dagar börjar räknas från när ditt paket skickas från lager, ej när du väljer att hämta ut ditt paket eller samma dag som leveransen sker. Maxbeloppet för att handla på faktura är upp till 50.000 kr. Lånekrediten fastställs av Klarna och Hemgallerian.se kan ej påverka dess belopp eller utgång och du får veta direkt i kassan om köpet gått igenom. Faktura gäller endast Sverige. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress. För mer information eller frågor, vänligen besök klarna.se.

Delbetalning - Klarna
Genom ett samarbete med Klarna kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning direkt i kassan. Det finns flera alternativ att välja på och du väljer själv det mest passande. Du ser direkt på produktsidan vad den totala månadsavgiften blir, alternativt den totala månadsavgiften i kassan, om du köper flera produkter. Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden. Du kan handla för 1000 kr upp till 50.000 kr. Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Klarna sammanställer dem på en kontofaktura månatligen. Du gör din ansökan om delbetalning i kassan i samband med ditt köp. I kassan väljer du betalningsalternativet Klarna och önskat antal månader. Du får genast besked om din ansökan beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du välja ett alternativt betalningssätt direkt. Klarna skickar hem ett kontoavtal till dig i ett separat brev. Kontrollera att uppgifterna stämmer, signera avtalet och returnera det i bifogat svarskuvert. För mer information, besök klarna.se

Följande delbetalningsalternativ erbjuds


Månader
Ränta
Uppläggningsavgift
Aviavgift per månad
6 månader
9,99%
99 kr
0 kr
12 månader
9,99%
149 kr
0 kr
24 månader
9,99%
299 kr
0 kr
36 månader
9,99%
299 kr
0 kr

 

 

 

 



Säkerhet & Sekretess
Vid registrering och beställning uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress, telefonnummer, personnummer och e-post. I och med det du godkänner att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Enligt personuppgiftslagen får ingen registrering av personuppgifter ske utan personens medgivande. I och med att du klickar på beställ i vår webshop eller anmäler dig som kund hos på Hemgallerian.se godkänner du att Hemgallerian.se lagrar de uppgifter som behövs för att kunna fullfölja din beställning. Du kan när som helst begära att ta del av dina personuppgifter som finns registrerade hos oss. Om de registrerade uppgifterna inte stämmer, är ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska rättas eller raderas.  Det är endast Hemgallerian.se som har tillgång till dina uppgifter och lämnar inte ut några uppgifter utan ditt godkännande, med undantag från rättsliga ärenden. Hemgallerian.se medverkar inte till att skicka så kallad SPAM. Som kund till oss kan du få e-post rörande er betalning, order, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. Du kan när som helst avregistrera dig från meddelanden du inte vill ha såsom nyhetsbrev eller andra erbjudanden.


Ångerrätt

Konsument

För privatpersoner tillämpar hemgallerian.se Distans- och Hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att behöva uppge någon speciell anledning. Vid åberopande av ångerrätt står du som kund för returfrakten. Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler innehåller ett antal bestämmelser som begränsar rätten att utnyttja ångerrätten. Hemgallerian.se uppmärksammar härmed Kunden att enligt 5 § gäller inte ångerrätt om avtalet avser: "en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel". Exempel är sådana varor som tillverkas efter beställning och kundanpassas efter kundens önskemål, dessa produkter benämns som Beställningsvara i butiken. 

Ångerrätt 14 dagar gäller endast privatpersoner. Är du osäker på vilka varor som inte omfattas av ångerrätt och öppet köp ber vi dig kontakta vår kundservice på 010-440 67 00 eller via info@hemgallerian.se.

När kunden godkänner våra köpvillkor vid beställning, samtycker kunden till att hemgallerian.se påbörjar fullgörandet av beställningen. Är detta en specialbeställning innebär det att kunden inte har någon ångerrätt från och med den tidpunkt när produkten/produkterna som ovan nämnda exempel har påbörjats i produktion.

Ångerrätt betyder att du får pengarna tillbaka om du ångrar köpet och lämnar tillbaka det du köpt inom 14 dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att varan är i oskadat skick. Du har som kund rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att varan fungerar. Individuellt specialbeställda produkter som är direkt måttanpassade för kund tas ej i retur. Inte heller kakel eller klinker tas i retur pga bränningen. För att underlätta ditt ärende, kontakta gärna kundtjänst via vårt kontaktformulär som du hittar HÄR och ange ditt ordernummer innan du returnerar din vara. Returnera varan i dess ursprungliga förpackning och orginalemballage. Du står själv för returkostnaden och returen sa skickas som Företagspaket för att kommma in till vårt lager och hanteras på rätt sätt. Vi har ej möjlighet att hämta ut returer hos ombud. Efter att vi har fått tillbaka varan och godkänt returen överför vi så snart som möjligt pengarna för den returnerade varan till det bankkontonummer som du uppger till oss i samband med returen. Tänk på att varan ska vara i oskadat skick och väl förpackad då du som kund är ansvarig för returen till dess att vi har mottagit och godkänt denna.

Företag

I de fall som näringsidkare handlar hos hemgallerian.se så tillämpas Köplagen. Returavdrag på 15 % av varans värde tillkommer utöver kostnad för returfrakt.

Returer

Konsument

Vid åberopande av Ångerrätt gäller följande:

Meddela vår kundservice inom 14 dagar efter det att du har mottagit den vara/varor du vill returnera.
Ni har som kund rättighet att undersöka varan som ni har tagit emot innan beslut tas om eventuell retur. Undersökningen ska göras med försiktighet och ej mer omfattande än nödvändigt då varan ska returneras i väsentligen oförändrat skick. Vi ber er att returnera varan i originalförpackning eller en likvärdig sådan. Varan ska också returneras komplett om inget annat blir överenskommet mellan hemgallerian.se och kunden.

Inga paket löses ut mot postförskott.

Hemgallerian.se kan komma att debitera kunden eventuella extra kostnader som uppkommer vid ej kompletta returer, alternativt ej acceptera returen.

Spara alltid följesedeln tills returen är godkänd av hemgallerian.se.

Om du ej är anträffbar vid avlastning av din beställning debiteras du för de kostnader som uppstår. Detta gäller även paket som levereras till utlämningsställe och som ej har lösts ut. Du debiteras returkostnad för respektive produktgrupp för outlöst paket som gått i retur.

Företag

I de fall som näringsidkare handlar hos hemgallerian.se så tillämpas Köplagen. Returavdrag på 15 % av varans värde tillkommer utöver kostnad för returfrakt.

Vid retur från kund till hemgallerian.se, står kunden för skador som kan uppstå under transporten.

Kontakt vid utnyttjande av ångerrätten
Hemgallerian AB
Karlsbodavägen 13C, 168 67 Bromma
Telefon 010-440 67 00
E-post: info@hemgallerian.se 


Garanti och Reklamation

Garantier

Utöver de rättigheter du som konsument har genom Konsumentköplagen och Distans- och hemförsäljningslagen omfattas vissa varor av produktgaranti från leverantören. Vid fel som täcks av garantin ska varan repareras utan kostnad för dig. Vi använder oss av en mängd olika serviceställen beroende på leverantör och typ av produkt. Kontakta oss så hjälper vi dig se till att varan skickas till rätt ställe. Vid vissa unika tillfällen ser vi till att en reparatör skickas ut för hembesök. Om en reparatör skickas ut i anmälda garantiärenden och inga fel kan konstateras måste vi via våra leverantörer debitera dig de kostnader som eventuellt uppstår. Detta gäller även i de fall då du orsakat skadan själv som vid till exempel felmontering eller handhavandefel. Kom ihåg att spara fakturan då den fungerar som garantibevis. Om betalning skett genom något av våra andra alternativ måste du istället spara kvittot som du får via e-post i samband med att din vara levereras, den fungerar i dessa fall som garantibevis.

Garanti gäller ej för:

  • Skador som uppstått på grund av felaktig eller utebliven service eller underhåll.
  • Skador som uppstått på grund av att bruksanvisningen inte har följts eller att produkten monterats felaktigt.
  • Om produkten utsatts för handhavandefel.
  • Normalt slitage eller förbrukningsdetaljer.

Garantitiden är normalt 1 år, vissa undantag kan förekomma. Kontakta gärna kundservice får exakt garantitid på en specifik vara.

Reparation under garantitiden är kostnadsfri. Skulle felet ej omfattas av garantin tillkommer kostnad för undersökning, eventuell frakt och reparation.

Utbyte eller reparation av vara innebär ej förlängning eller ny garantitid. 

 

Force Majeure

Hemgallerian.se anser sig vara befriade från underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet som beskrivs nedan. Detta gäller även om omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden. 

Reklamation

Om köparen påvisar att kvaliteten på levererat gods är felaktig i något hänseende ber vi kunden att kontakta vår kundservice så vi kan se till så att felet rättas till. Vid de fall där en vara byts ut åligger det köparen att returnera det felaktiga godset till säljaren. En retur som uppstår på grund av en reklamation bekostas av hemgallerian.se. OBS! Boka inte hantverkare förrän ni har kontrollerat att rätt artiklar har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen.

Vid eventuella synliga eller dolda skador behöver vi, om möjlighet finns, fotodokumentation på skadan. Vill ni genomföra en reklamation var vänlig kontakta vår kundservice på 010-440 67 00 eller via info@hemgallerian.se.

Garantifrågor i övrigt anmäls till vår kundtjänst.

OBS! Uppmonterad vara är en godkänd vara.
Skulle någon av de levererade varorna vara felaktiga ber vi dig kontakta vår kundservice-avdelning så snart som möjligt, så att vi kan åtgärda felet. Felplockade och felaktiga varor får inte monteras, då anses köparen ha godkänt sin leverans. Detta gäller dock inte om omständigheter gör att det först vid montering går att se att varan ifråga är felplockad. Vid dessa fall kommer vi att åtgärda felet.

Vid hantering av reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, gå till Konsumentverket. Reklamation innebär att du meddelar oss att du inte godtar varan och att du anger på vilket sätt du anser att varan är felaktig. Om varan är felaktig så rekommenderar Hemgallerian.se att du reklamerar så fort som möjligt. Kontakta gärna kundtjänst via vårt kontaktformulär som du hittar HÄR om du vill reklamera en vara, ange varans artikelnummer och ditt ordernummer när du reklamerar varan. Skriv vad som är fel på varan och varför du inte är nöjd samt bifoga bilder produkten. Det är viktig information för att kunna ta hand om reklamationen, göra förbättringar och ge våra kunder en bättre service. Meddela om du vill ha en ny vara eller pengarna tillbaka. Skicka gärna tillbaka varan i originalemballaget, Vi står för eventuella fraktkostnader. Om du får hem en vara som är felaktig eller felexpedierad står vi för frakten. När vi mottagit varan och godkänt reklamationen skickar vi en ny vara alternativt överför pengar så snart som möjligt till ditt bankkontonummer. Vänligen notera att vi ej löser ut varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav. Hemgallerian.se står inte för kringkostnader som uppkommer pga felaktig eller defekt vara så boka aldrig tex hantverkare innan dess at du har kontrollerat varan.



Tvist

Konsument

Tvister ska i första hand lösas i samförstånd efter diskussion med vår kundservice. Om tvisten kvarstår tillämpar Hemgallerian AB (Bolaget) s.k. alternativ tvistlösning. Det innebär att om du som konsument har ett krav som Bolaget avslår har du möjlighet att få ärendet prövat av Allmänna Reklamationsnämnden, ARN. Bolaget förbinder sig då att följa ARN's utslag.
Allmänna Reklamationsnämnden Allmänna reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm .

Du kan läsa mer om alternativ tvistlösning för konsument på EU-kommissionens webbplats.

Företag

Tvister angående tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor och därmed sammanhållande rättsförhållanden skall avgöras av skiljemän enligt svensk lag. Om vid tvist värdet av vad som yrkas uppenbart inte överstiger tio gånger det vid tiden för påkallande av skiljeförfarande gällande basbelopp enligt lagen (1962:381) om allmän försäkring skall tvisten avgöras av ensam skiljeman som på parts begäran utses av Stockholms Handelskammare.


 
Återbetalning

Vid hävning av köp på riktiga grunder återbetalas beloppet inom 30 dagar från den dag vi mottagit mottagit meddelandet.


 
Övrig information
Vi reserverar oss för slutförsäljning.
Alla produkter vi säljer kan användas i Sverige.
Färgangivningen av våra produkter på bilderna kan variera lite mot originalfärgen.


Beställningar till utlandet
För beställningar till utlandet kontakta kundtjänst för mer information.


Menu

Nyligen visade produkter

No products